Per tal de fer una diagnosi de l’ús de la competència digital al centre, s’han fet servir diverses eines de diagnosi:
SELFIE
La diagnosi digital del centre ha estat realitzada amb l’eina d’avaluació SELFIE al desembre del 2021 tant per l'alumnat, com el professorat i direcció.
Aquesta eina SELFIE ha estat creada per la Comissió Europea d’Educació un qüestionari valoratiu amb preguntes diferenciades per a l’equip directiu, professorat i alumnat on avaluar l’evolució de la integració de la tecnologia de l’Institut Escola.
A continuació podeu trobar l'informe de resultats:
Informe SELFIE Institut de l'Ebre
DAFO
Des de l’inici del PEDC es va realitzar una anàlisi DAFO sobre l’aplicació de la Competència Digital per part de l’alumnat i el professorat en el procés d’aprenentatge i també en l’àmbit de la comunicació de centre.
Durant el curs 22-23 se n’ha fet una actualització, per tal de posar al dia l'evolució d’aquesta competència en el nostre centre, que podeu trobar a continuació:
Anàlisi DAFO Institut de l'Ebre
ENTREVISTES i QÜESTIONARIS
Aquest procés d’anàlisi també ha volgut tenir en compte les opinions directes tant de l’alumnat com del professorat i s’han realitzat entrevistes a un mostreig representatiu del professorat (cicles superior i mitjà, primer i segon curs, professorat novell i antic al centre, de és i menys edat, masculí i femení,...)
També s’han enviat qüestionaris a professorat i alumnat per detectar aquelles necessitats particulars i demandes que poguessin tenir, per tal d’orientar millor els objectius que en resultaran.
Mostra qüestionari professorat
S'han analitzat els resultats dels diferents anàlisis i se'n destaquen els següents punts:
Punts forts i punts febles
S'enumeren els punts forts i els punts febles principals que es detecten a partir de la diagnosi i que serveixen per definir els objectius.
Punts Forts:
- Els membres de la direcció, el professorat i l’alumnat que hem participat en la diagnosi hem valorat els ítems indicats amb una puntuació molt semblant, d’entre 3,3 a 4,3 sobre 5. No s’aprecien extrems de descontentament o desacord total, ni al contrari.
- Hi ha professorat amb molta motivació per implementar noves pràctiques metodològiques.
- Un 80% del professorat enquestat utilitza amb seguretat les eines digitals per preparar i impartir classes, per donar feedback i suport i per la comunicació.
- El centre ha anat millorant tota la xarxa d’internet i actualment la connectivitat és molt bona.
- Disponibilitat de formadors amb competència digital del propi centre.
- Existència d'un equip de millora que treballa per donar impuls a tots aquelles competències i necessitats contemplades dins del Pla estratègic digital.
- El professorat es mostra més predisposat en rebre formació específica.
- El nostre centre col·labora amb altres organitzacions i empreses externes.
- Disponibilitat d'espais i recursos oferts pel centre per poder realitzar les diverses actuacions en l'àmbit digital.
- 75% Del professorat està format en eines digitals.
Punts Febles:
- No tot el professorat està disposat a utilitzar les eines digitals.
- Mancança en l'ús formal de les eines corporatives del centre per part de l'alumnat (Gsuite, moodle, iEduca).
- Algunes famílies tenen un nivell de coneixement i ús d'eines digitals baix.
- Falta d'espai temporal dins l’horari al centre per encabir formació específica en eines digitals.
- Els aspectes que limiten l’ús de la tecnologia al nostre centre són:
-
- Mancança d’hores per al professorat (càrrecs, coordinacions, desdoblaments,…)
- Falta de fons
- Limitacions de l’espai escolar
- Diferents nivells de CDD entre l’alumnat i professorat
- Diferents graus de motivació envers la CD
Amb els resultats observats en els informes de totes aquestes eines de diagnosi, la comissió digital n’ha elaborat uns objectius per a cada curs del PEDC (20-23) i per a la seva continuïtat en els propers 4 cursos (23-27)
Vés a Objectius i Actuacions →