WhatsApp      

Acolliment Digital

Dels alumnes, docents i famílies de nova incorporació:

DOCENTS

A continuació trobareu el protocol d’accés digital en l’arribada a l’Institut de l’Ebre. Esperem que us ajudi a facilitar la vostra tasca docent i la vostra incorporació al centre. 

Presentació en el centre educatiu

  • Dades del docent. El Cap d’Estudis actualitza les dades del Docent a iEduca i/o Esfera/Saga.
  • Usuari Xtec. En el cas que el docent no disposi d’usuari xtec el/la cap d’estudis li gestionarà l’alta. Disposar d’aquest usuari és imprescindible per a la comunicació corporativa del docent.
  • Correu de centre del docent, el/la cap d’estudis li proporcionarà d’un correu de centre per comunicar-se amb l’equip docent, l’alumnat i les famílies.

A la pàgina web del centre trobareu un apartat per al professorat amb tots els accessos ràpids a les aplicacions que els/les docents podeu necessitar: https://insebre.cat/index.php/raco-professorat

Les instruccions més detallades (i claus d’accés) i els aspectes logístics els rebreu en les sessions d’acollida d’inici de curs i en el document General d’Acollida, que se us facilitarà.

Kit tecnològic

  • Ordinador portàtil del centre. L’administrador/a proporcionarà l’ordinador portàtil de centre al docent.l’ordinador portàtil del PEDC. El docent comprovarà que pot iniciar sessió amb el seu identificador digital (credencials).
  • Clau wifi.  L’administrador/a proporcionarà la clau wifi Xtec que gestiona el centre.
  • Moodle/Classroom. Amb l’usuari corporatiu de centre, el docent té accés tant al Moodle com al Classroom del centre.
  • Nodes del centre. El centre disposa d’una pàgina web pròpia que gestiona internament.
  • Aplicacions específiques de centre. El/la Cap d’Estudis dona d’alta a la plataforma iEduca per gestionar el registre de les faltes d’assistència i les incidències produïdes per alumnes concrets, programar l’enviament de notificacions a les famílies ...
  • Google Workspace. Amb l’usuari corporatiu de centre de forma automàtica es té accés a totes les eines disponibles del Google Workspace (Drive, Classroom, Xat, Sites, Calendari...).

En la vostra incorporació al centre, rebreu unes sessions d’acollida on s’expliquen també les següents informacions:

  • Web del centre. El centre disposa d’un/a docent que gestiona els continguts. Procediment i protocol per publicar articles o afegir continguts.
  • Impressió i escaneig de documents. Per tal imprimir i escanejar documents s’ha d’enviar correu electrònic a la Consergeria del centre(consergeria@iesebre.com).
  • Cultura digital de centre. El/la docent ha de llegir els continguts i l’ajustament de la seva funció docent als protocols del Centre.

A continuació indiquem l’enllaç a aquest apartat que podeu trobar a la web del centre: Institut Ebre/Cultura Digital i també els enllaços directes a cadascun dels subapartats:

Traspàs de Dades

Quan un/a professor/a deixa el centre, és important que pugui tenir còpia del material que ha desenvolupat. A continuació hi ha enllaçats els documents que expliquen com fer aquest traspàs.

ALUMNAT

Matrícula

Dades de l’alumnat que s’incorpora durant el curs. En el cas d’incorporacions durant el curs disposem d’un procediment de comunicació al professorat, mitjançant l’aplicació iEduca (on tot l’equip docent té accés). Automàticament l’alumne s’assigna al grup classe corresponent i les matèries que cursa.

  • El procediment d’alta a iEduca també inclou l’alta als serveis digitals del centre (Google Workspace i Moodle) quan els responsables de donar d’alta l’alumne ho hagin fet. Com a suport a l’alumnat tenim un vídeo a la web del centre que informa l’alumnat sobre la forma d’accedir als serveis.

Autoritzacions. En el cas d’alumnat major de 14 anys, en el moment de la matrícula s'informa i es demana la signatura de l’autorització relativa al dret a la pròpia imatge i la comunicació sobre l'ús de serveis i recursos digitals a Internet.

Kit tecnològic

Ordinador de l’alumnat. Depenent del nivell/curs, se li proporcionarà l’ordinador portàtil del PEDC i el seu identificador digital (credencials), així com el suport necessari per garantir-ne un ús adequat.

  • Si l’alumne/a presenta algun tipus de discapacitat (visual, auditiva, motriu...) pot ser necessari instal·lar en l’ordinador programari específic o configurar d’una forma determinada el sistema operatiu i el navegador d’Internet. En aquests casos és convenient acordar les adaptacions amb la persona referent específica de l’alumne, si n’hi ha.

MiFi del PEDC per a l’alumnat. En els estudis i nivells previstos i només en cas que no disposi de connectivitat a Internet a la seva llar i que cap altre germà o germana ja en tingui una.

Entorns de treball

  • Correu de centre de l’alumne/a. En el cas de disposar d’un correu de centre, se li proporcionarà el correu.
  • Web del centre. Se l'informarà dels continguts.
  • iEduca. S’utilitza com a plataforma de comunicació amb el professorat i entre l’alumnat. Així com el relatiu amb la gestió de les assignatures.
FAMÍLIES


Matrícula

  • Dades de la família. En el moment de la matriculació de l’alumne/a des de secretaria s’incorporen les dades a iEduca, l’aplicatiu de comunicació amb les famílies. A l’inici de curs, el tutor/a actualitzarà les dades a iEduca. Altres dades proporcionades que sigui important tenir en compte s’incorporaran al registre intern. Es tindrà especialment en compte l’actualització de les adreces de correu electrònic per tal de facilitar la comunicació amb les famílies.
  • Autoritzacions. En el cas d’alumnat menor, caldrà informar a la família i demanar la signatura de l’autorització relativa al dret a la mateixa imatge i la comunicació sobre l'ús de serveis i recursos digitals a Internet. En el cas d’alumnat major, informar a la família en cas que l’alumne doni el consentiment per escrit. L’alumne major de 18 anys ha de signar una autorització per tal que la família pugui o no tenir accés a la informació dels estudis i comunicacions relacionades.
  • Sistema de comunicació. En la reunió d’inici de curs se’ls informarà de l'accés i funcionament de l’aplicatiu o altres sistemes de comunicació amb les famílies (justificació de faltes d’assistència, lectura d’incidències, notificacions, baixada de documents ...), així com del protocol de comunicació amb el/la tutor/a. Els alumnes majors de 18 anys no es facilita informació a la família si l’alumne no signar l’autorització pertinent.

Entorns de treball

  • Web del centre. Es disposa d’una part destinada a les famílies i/o alumnat en la pàgina web del centre, es mostraran els continguts. Les parts restringides són d’accés exclusiu a l’alumnat del centre.
  • iEduca del centre. En la reunió de principis de curs se’ls informarà sobre l’ús d’iEduca que s’utilitza i quin és el sistema d’accés del seu fill/a, el tutor/a donarà un full amb les dades d’usuari i contrasenya per a la família. Les famílies poden contactar amb el tutor/a a través de la plataforma iEduca.
  • Cultura digital del centre. Se’ls informarà sobre com poden accedir als documents que la integren a través de la web del centre. (queda pendent si es farà a través de l’espai alumne o si es destinarà un espai a la web del centre dedicat a les famílies)

 

Aquest centre participa en les accions finançades pel Ministeri d’Educació i Formació
Professional i per la Unió Europea Next Generation EU.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional
La mesura C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional té un pes assignat de 0% de coeficient de clima i de 0% de coeficient digital, de conformitat amb l’annex 6 Taula de seguiment per a l’acció pel clima i l’etiquetatge digital de la Proposta de Decisió d’Execució del Consell relativa a l’aprovació de l’avaluació del PRTR d’Espanya COM (2021) 322 final, en data 16 de juny de 2021.


L’Institut de l’Ebre participa en el programa del Fons Social Europeu + 2021/2027 Orientació educativa en centres de formació professional

 
 
 

 

Aquest centre participa en les accions finançades pel Ministeri d’Educació i Formació
Professional i per la Unió Europea Next Generation EU.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional
La mesura C20.I03 Innovació i internacionalització de la Formació Professional té un pes assignat de 0% de coeficient de clima i de 0% de coeficient digital, de conformitat amb l’annex 6 Taula de seguiment per a l’acció pel clima i l’etiquetatge digital de la Proposta de Decisió d’Execució del Consell relativa a l’aprovació de l’avaluació del PRTR d’Espanya COM (2021) 322 final, en data 16 de juny de 2021.


L’Institut de l’Ebre participa en el programa del Fons Social Europeu + 2021/2027 Orientació educativa en centres de formació professional

 

Institut de l'Ebre Av. Colom 34-42 43500 Tortosa Tel: 977500949 Fax: 977503064 e-mail: iesebre@iesebre.com